Tarsal spurs

Discussion in 'General Discussion' started by TikiTimer, May 22, 2008.

  1. TikiTimer

    TikiTimer
    Expand Collapse
    New Member

    I was just wondering, Can some Male veiled chameleons have smaller or bigger spurs than others? Seems like some of the pictures I see some have really big spurs, and some are hardly noticable, but there....Is this common?
     
  2. jejton

    jejton
    Expand Collapse
    New Member

    I guess some are more well endowed than others.:D
     
  3. TikiTimer

    TikiTimer
    Expand Collapse
    New Member

    Oh and I am referring more to the youngsters, When they get older you know how they like grow with their body so they get bigger....Some babies just seem to have large spurs and some smaller...Is this true or possible???
     
  4. TikiTimer

    TikiTimer
    Expand Collapse
    New Member

    I have a 5 month old, and he seems to have spurs, I can even feel them on the back of his foot, they are hard bumps, not just loose skin, but they are just small...
     
  5. TikiTimer

    TikiTimer
    Expand Collapse
    New Member

    girls dont get hard bumps on their back feet do they?
     
  6. TikiTimer

    TikiTimer
    Expand Collapse
    New Member

    Anybody???
     
  7. JoshCrane1

    JoshCrane1
    Expand Collapse
    New Member

    females dont have anything on the back of their rear feet, males have at least a bump.
     
  8. mika

    mika
    Expand Collapse
    New Member

    My female does not have the slightest bump anywhere, not even in her tummy :D
     
  9. TikiTimer

    TikiTimer
    Expand Collapse
    New Member

    Ok, I posted His pics here awhile back and everyone swore it was a girl, and said it might just be loose skin,But I feel bumps that are hard, and I ca see em too, they are just small, So I was just wonderin'...I also ordered him from a reputable breeder, and she swears he is male...Thats all I was just wondering if some just have smaller spurs...
     
  10. TikiTimer

    TikiTimer
    Expand Collapse
    New Member

    Josh, I just looked at the photos you posted...They are great! And that is where I got my guy from too!!! Maybe they are related, haha
     
  11. TikiTimer

    TikiTimer
    Expand Collapse
    New Member

    Your guys spurs are much bigger than my little guy! Thats why I asked this question, haha Cuz some have HUGE spurs! Mine just doesnt...But there are little hard bumps like I was sayin' earlier.

    But Cozi (My little guy) is a Turqouis and sunburst mix too!
     
  12. JoshCrane1

    JoshCrane1
    Expand Collapse
    New Member

    thats cool, theres a chance they are related, but they do have like 30 or so different bloodlines so who knows.

    my line was STX19, hope he turns out to be a beautiful chamy.
     
  13. TikiTimer

    TikiTimer
    Expand Collapse
    New Member

    wanna see new pics, see if you see a spur?
     
  14. TikiTimer

    TikiTimer
    Expand Collapse
    New Member

    Here are todays pics
     

    Attached Files:

    • 026.JPG
      026.JPG
      File size:
      115.6 KB
      Views:
      89
    • 027.JPG
      027.JPG
      File size:
      117.1 KB
      Views:
      88
    • 023.JPG
      023.JPG
      File size:
      117.3 KB
      Views:
      85
  15. mika

    mika
    Expand Collapse
    New Member

    Yup, that's definitely a spur alright
     
  16. TikiTimer

    TikiTimer
    Expand Collapse
    New Member

    OK cool, Thats what I thought, They are just small, I mean those pictures are REALLY close up, haha, You can tell from how big my finger looks! :p
     
  17. mika

    mika
    Expand Collapse
    New Member

    When my veiled was 2 months, he had a tiny bump too that looks like that. You can see it but it was small.

    The female I have on the other hand, nothing. She had absolutely nothing on her feet. Not even the slightest bump.

    He has them on both feet right?
     
  18. TikiTimer

    TikiTimer
    Expand Collapse
    New Member

    Yeah both feet...He is 4 months, probably almost 5 now.

    So the female had nothing huh? Ok I have owned a veiled before, He died not too long ago, he was about 5 or 6 years, But I got him when he was full grown, so there was no doubt he was a boy. But this is the first baby I have ever had, So I just wasnt sure. Thank you for replying :)
     
  19. mika

    mika
    Expand Collapse
    New Member

    K, I read your prev thread.

    Those pics look like a little spur to me. Like the others said, it's just not pronounced. If it was excess skin, would it be on both feet?

    Hmmm.. most of the breeders said female though.

    When I bought/rescued my female, there were 10-11 chams in that enclosure with her, some had small bumps, some had large ones, some you could barely tell but a bump is a bump is a bump :D

    My female was one of only 2 females in that enclosure ( no wonder she was stressed! )
     
  20. TikiTimer

    TikiTimer
    Expand Collapse
    New Member

    Yeah thats what I thought, And if it was excess skin it wouldnt be hard, it would be like, I dunno loose, haha

    But maybe it was just hard for them to tell in the pics, like they didnt know if it was hard or soft, so I understand its just hard to tell sometimes...Thats was awhile ago too, so maybe his bumps have grown a bit now, cuz he has grown a lot since that last thread, So maybe they would agree male now, or maybe not...haha I dont know...Or maybe they are right...I just thought like what you said, A bump is a bump, haha If any of you breeders are reading this, let me know what you think now, if your opinion has changed or not...
     

Share This Page